همانطور که جهان تغییر می کند، مهم است که در مورد هوش مصنوعی فکر کنیم، اینکه چگونه صنایع را تغییر می دهد، چگونه می‌توان از آن استفاده کرد و با سرعت و کارایی آن چه کارهایی می‌توان انجام داد. راه‌حل‌هایی که مردم با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد می‌کنند، اطلاعات زیادی در مورد حل مسئله، نوآوری و نحوه مدرن‌سازی برای آینده کسب‌وکار نشان می‌دهد.

در عین حال، پذیرش و انطباق با هوش مصنوعی می تواند ترسناک باشد، به خصوص به این دلیل که موارد استفاده احتمالی زیادی دارد. بررسی اسطوره‌ها، معایب و مزایای هوش مصنوعی برای کسب و کارها منجر به درک عمیق تری از قابلیت ها و امکانات پیش روی ما می‌شود.

اخیراً، پیج لرد(Paige Lord)، متخصص اخلاق هوش مصنوعی و اینفلوئنسر در تیک‌تاک، تعدادی از موارد استفاده را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد چگونه هوش مصنوعی از نوآوری در صنایع پشتیبانی می‌کند و چگونه جهان را به مکانی بهتر تبدیل می‌کند. پیج به عنوان یک اخلاق شناس هوش مصنوعی، رویکردی سنجیده برای درک مزایای بالقوه و مضرات بالقوه هوش مصنوعی دارد.

هوش مصنوعی پشت اختراعات و پیشرفت‌های صنعتی بی‌شماری است. این راه حل ها هر روز برای مردم، مشاغل و کره زمین تفاوت ایجاد می‌کنند. بیشتر بدانید و از مزایای هوش مصنوعی در تجارت الهام بگیرید.

هوش مصنوعی چطور به صنایع مختلف کمک میکند

هوش مصنوعی در بانک ها و مراکز مالی و اعتباری

هوش مصنوعی در حال حاضر به طور گسترده در صنعت بانکداری و مالی استفاده می‌شود. یکی از حیاتی‌ترین موارد استفاده برای هوش مصنوعی، امنیت و کشف تقلب است. چند دهه پیش، اگر یک حساب بانکی در معرض فعالیت های کلاهبرداری قرار می گرفت، صاحب حساب تا زمانی که کار از کار گذشته بود، متوجه نمی‌شد. اکنون، بانک‌ها از هوش مصنوعی برای اسکن میلیاردها تراکنش روی حساب‌ها برای جستجوی ناهنجاری‌ها استفاده می‌کنند که به آنها کمک می‌کند کلاهبرداری را سریع‌تر شناسایی کنند.

اگر هوش مصنوعی فعالیت غیرعادی را در یک حساب شناسایی کند، مجموعه ای از اقدامات را آغاز می کند که به بانک اطلاع می دهد و از دارندگان حساب محافظت می کند. کارت قفل می‌شود، تراکنش‌ها رد می‌شوند و دارنده حساب از بانک اعلان‌هایی مبنی بر وجود فعالیت مشکوک در حساب دریافت می‌کند. در سراسر جهان، هوش مصنوعی با اقدامات پیشگیرانه ای که کلاهبرداری را کاهش می دهد، به محافظت از میلیون ها حساب بانکی و مالی کمک می‌کند.

هوش مصنوعی در کشاورزی

در بخش کشاورزی، تولیدکنندگان از هوش مصنوعی شامل حسگرها، نمایشگرها و مدل‌های یادگیری ماشینی برای نظارت بر تولید محصول و سایر عوامل مانند شاخص خورشید، بارش، علائم بیماری و جبهه‌های سرد استفاده می‌کنند. سیستم‌های نظارتی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، باعث می‌شوند که تولیدکنندگان مجبور نباشند هر روز محصولات را به‌طور دستی بررسی کنند، که باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در زمان و نیروی کار می‌شود.

سیستم‌های هوش مصنوعی مشکلات را سریع‌تر تشخیص می‌دهند، آسیب‌های وارده به محصولات را کاهش می‌دهند و از کاهش سود و اختلال در زنجیره تامین جلوگیری می‌کنند. هوش مصنوعی به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا اقدامات دقیقی را با کنترل آفات، بیماری‌ها و سایر عواملی که می‌توانند بر محصولات، کسب‌وکار و زنجیره تامین تأثیر منفی بگذارند، انجام دهد.

مزایای هوش مصنوعی در خدمات مشتریان

در گذشته، ربات‌های گفتگو یا چت‌بات‌ها و ربات‌های صوتی یا ویس‌بات‌ها به اندازه امروز پیچیده نبودند. برخی از مردم هنوز بر این باورند که همه چت‌بات‌ها بد هستند زیرا چت‌بات‌ها و ویس‌بات‌ها در گذشته با طراحی ضعیف تأثیر منفی بر تجربه مشتری در مراکز ارتباط omnichannel گذاشته‌اند.

امروزه چت‌بات‌ها و ویس‌بات‌ها تبدیل به ابزارهای بسیار ارزشمندی در مراکز تماسی شده‌اند که تلاش می‌کنند مشتریان زمان و تلاش کمتری را صرف رسیدن به اهدافشان کنند. هوش مصنوعی قادر است حجم بالایی از مکالمات صوتی و چت‌بات را تجزیه و تحلیل کند تا به سازمان‌ها کمک کند نگرانی‌های مشتریان را بهتر درک کند ،تحلیل احساسات را انجام دهد، و تجربه مشتری را بهبود بخشد.

ماهیت چت‌بات یا ویس‌بات این است که از طریق داده‌های دریافت شده، یاد می‌گیرد. یعنی هرچه یک شرکت اطلاعات بیشتری برای آموزش یک بات در اختیار داشته باشد، آمادگی بیشتری برای رسیدگی به نگرانی های مشتری با سرعت، کارایی و ظرافت خواهد داشت. موارد استفاده متعددی برای چت‌بات‌ها و وویس‌بات‌ها وجود دارد، از جمله برنامه های کاربردی با مشتری و پشتیبانی که اکثر آنها در مراکز تماس omnichannel استفاده میشوند.

هوش مصنوعی به عنوان ویس‌بات و چت‌بات رو به مشتری

مشتریان با چت‌بات ها در وب-سایت یا اپلیکیشن‌ها تعامل دارند. چت‌بات‌های هوش مصنوعی رفتارهای انسان را تقلید می‌کنند و از چندین شاخه هوش مصنوعی از جمله یادگیری ماشینی(machine learning)، پردازش زبان طبیعی و گاهی اوقات ترجمه و تشخیص تصویر استفاده می‌کنند.

گاهی اوقات، مردم برای استفاده از ربات‌های گفتگو با مشکل مواجه می‌شوند. این احتمالاً به این دلیل است که آن سازمان نتوانسته است چت‌باتی ایجاد کند که مشتری را با موفقیت به اطلاعات مورد نیاز خود هدایت کند. زمانی که این اتفاق می‌افتد، تجربه مشتری دچار خدشه می‌شود، و مشتری از سازمان، محصول و خدمات ناراضی می‌شود، زیرا نمی‌توانند مشکل او را حل کنند.

زمانی که سازمان‌ها روی چت‌بات‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که از یادگیری ماشینی برای کسب دانش از تعاملات مشتری استفاده می‌کنند، فرصتی واقعی برای ایجاد مداوم نتایج موفقیت‌آمیز بوجود خواهد امد. ربات‌های چت یا چت‌بات‌ها می‌توانند به مشتریان مراکز تماس کمک کنند تا در وب-سایت‌های پیچیده برای یافتن اطلاعات ساده‌ای، مانند شماره تلفن پشتیبانی، به مشتریان کمک می‌کنند. این ابزارها به مشتریان کمک مورد نیاز برای انجام امور ساده و بدون چالش کمک می‌کنند تا مشتریان بدون نیاز به یک کارشناس مرکز تماس زنده راه‌حل مشکلات خود را بیابند.

ربات‌های صوتی یا وویس‌بات‌ها نیز در گذشته بحث‌برانگیز تلقی می‌شدند، اما درست مانند چت‌بات‌ها، این فناوری به یکی از بهترین راه‌ها برای هدایت مشتریان به سمت پشتیبانی حضوری مورد نیازشان تبدیل شده است. در نتیجه، کارشناسان خدمات مشتریان می‌توانند به جای تلاش برای تریاژ، روی حل سریع مشکلات مشتری تمرکز کنند. کارشناسان خدمات مشتریان می توانند برای مسائل خاص و پیچیده آموزش ببینند که باعث صرفه جویی در وقت مشتریان و کارآمدتر شدن سازمان‌ها می‌شود.

در حالی که آنها – چت‌بات‌ها و ویس‌بات‌ها – با یکدیگر متفاوت هستند، قوانین طراحی چت‌بات‌ها و ویس‌بات‌ها یکسان است. اگر یک شرکت روی یک محصول چت‌باتی یا ویس‌بات با کیفیت سرمایه گذاری نکند، تجربه مشتری ضعیف می‌شود و مشتریان ناراضی خواهند شد، که منجر به عدم وفاداری به برند و از دست دادن سود می‌شود. شرکت‌ها باید سرمایه‌گذاری روی چت‌بات‌ها و ویس‌بات‌ها را جدی بگیرند تا انتظارات رو به رشد مشتریان امروزی را برآورده کنند و تجربه مشتری خود را همواره ارتقاء دهند.

هوش مصنوعی به عنوان چت‌بات‌ و ویس‌بات

چت‌بات‌های پشتیبانی کننده یکی از بزرگترین مزایای هوش مصنوعی می‌باشند که برای مشاغل در سراسر جهان مفید واقع شده‌اند. افرادی که در مراکز تماس و مراکز ارتباط omnichannel یا multichannel کار می‌کنند، در طول روز با طیف گسترده‌ای از مشکلات مشتری دست و پنجه نرم می‌کنند، آنها میدانند همیشه برای هر مشکلی راه روشنی برای حل وجود ندارد. هوش مصنوعی این امکان را برای کارشناسان مراکز ارتباط فراهم می‌کند که سریعتر راه حل های بالقوه را با عیب یابی کمتر پیدا کنند.

زمانی که کارشناسان مراکز تماس توانایی جستجوی سریع و کارآمد اطلاعات را داشته باشند، نتایج متعددی بهبود می یابد. چت‌بات‌ها می توانند به افزایش دسترسی به داده ها و اطلاعات در سراسر یک شرکت کمک کنند. منبع یابی داخلی برای همه سازمان‌ها و عملیات تجاری بسیار مهم است، اما در مراکز ارتباط که اعضای تیم به طور روزانه با مشتریان در تعامل هستند، این موضوع به صورت ویژه‌ای مفید خواهد بود.

در برخی مواقع، همه با رباتی درگیر شده‌اند که می‌گوید: “این تماس ممکن است برای اهداف آموزشی و کیفیت ضبط شود.” درست است زیرا از این تماس‌ها برای آموزش کارشناسان مراکز تماس استفاده می‌شود، اما می‌توان از آنها برای آموزش مدل های هوش مصنوعی نیز استفاده کرد. از مکالمات روزمره مشتری می‌توان برای آموزش مدل‌های صوتی برای لهجه‌های خاص، آهنگ‌های گفتاری و مجموعه‌ای از کلمات استفاده کرد که به راحتی مشتریان را به پشتیبانی خاص یا تخصصی هدایت می‌کند.

تجزیه و تحلیل احساسات به سازمان ها کمک می‌کند تا ارزیابی کنند که نیاز مشتری چیست، خلق و خوی آنها چیست و آیا آنها ناامید شده‌اند و تا چه حد. در نتیجه، تجزیه و تحلیل احساسات می‌تواند برای درک اینکه چه چیزی ممکن است باعث ناامیدی مشتری از محصولات، خدمات یا پشتیبانی شود استفاده شود تا مشکلات به سرعت حل، و تجربه مشتری حفظ شود.

نظرات نهایی در مورد مزایای هوش مصنوعی

موارد استفاده و فواید متعددی از هوش مصنوعی در دنیای تجارت وجود دارد و ما با این مثال‌ها تنها میتوانیم بخش بسیار کوچکی از این دنیا را مورد بررسی قراردهیم. هوش مصنوعی مطمئناً به کمک به تغییر شکل و مدرن سازی مشاغل در سراسر جهان ادامه خواهد داد.

مراکز تماس و عملیات خدمات مشتریان برای بهره‌گیری از قابلیت‌های شگفت‌انگیز هوش مصنوعی، از جمله ربات‌های گفتگوی پیچیده و ربات‌های صوتی که راه‌حل‌های جدید و کارآمدی را برای کسب‌وکارها در هر صنعت و مشتریانشان ایجاد می‌کنند، موقعیت خوبی دارند.

Jay Gupta

جی گاپتا مدیر بازاریابی محصول در Talkdesk است. او سالها تجربه در کمک به سازمان‌ها در استفاده و پیاده‌سازی فناوری‌های جدید دارد. جی اهل لندن است و عاشق این شهر است.

کاملترین پلتفرم برای مدیریت خدمات مشتریان به صورت OmniChannel در بازار

ICCS یک پلتفرم مرکز تماس با مشتری است که به عنوان یک میان افزار بین نقاط تماس دیجیتالی مشتری و سیستم های مختلف سازمان شما عمل می کند.
ICCS می تواند:
• دسترسی به تعدادی از نقاط تماس دیجیتالی مانند پیامک ، ایمیل ، چت ، پیام های اجتماعی ، چت بات ، ارتباط تصویری، چت صوتی و اشتراک صفحه نمایش را فراهم کند
• با CTI ها و API های خارجی تعامل داشته باشد و با نوم افزارهای CRM و مشابه آن تجمیع شود وکلیه تعاملات متنی، صوتی و تصویری شمارا ضبط کند

• ارتقائ دسکتاپ کارشناس پاسخگو ، با همه کانال ها و اطلاعات مربوط به سابقه مشتری، ICCS را می توان با استفاده از ICCS.AI و با افزودن قابلیت های ChatBOT به یک راه حل کامل تبدیل کرد.