کتاب های تخصصی مرکز تماس
منابع تخصصی صنعت مرکز تماس به زبان فارسی بسیار کمیاب و پراکنده است و متخصصین این حوزه با کمبود منابع معتبر مواجه هستند. ICCS تلاش کرده است که با ترجمه کتاب های معتبر و روز این صنعت کمکی در تولید و انتشار دانش تخصصی صنعت مرکز تماس کرده باشد .

معرفی شش ستون برتری تجربه مشتری از نگاه KPMG
حتی در دنیایی که با فناوری هدایت میشود، شش ستون برتری تجربه مشتری همچنان عناصر تجربیات عالی را برای مشتری تعریف میکنند. این ستونها بهعنوان اصول طراحی عمل کرده و راهنماییهایی برای بهکارگیری بهترین روشها در ایجاد مسیرهای مشتری در سطح جهانی ارائه میدهند.
هنگامی که این شش ستون بهطور همزمان اعمال شوند، به سازمانها کمک میکنند تا درک کنند که تجربه مشتری آنها در کانالها، صنایع و انواع شرکتها تا چه میزان بهخوبی ارائه میشود. در حالی که هر ستون بهتنهایی مهم است، تجربههای مشتری عالی زمانی ایجاد میشوند که شرکتهای پیشرو در ترکیب این ستونها برتری داشته باشند.

سناریوهای مواجهه صنعت خدمات مشتریان و مراکز تماس با هوش مصنوعی
این بحث مطرح بوده است که آیا با ظهور ابزارهای هوش مصنوعی، فعالین صنعت خدمات مشتریان و مراکز تماس با تهدیدی از سوی این موج در حال رشد مواجه هستند و یا این یک فرصت برای رشد و توسعه محسوب می شود.
سعی میکنم به صورت خلاصه این موضوع را در غالب سناریو هایی بررسی کنم ،به فرصت ها و تهدید های هر سناریو بپردازم و با نگاهی به “Wild Cards” مواردی که باعث می شود این سناریو ها با تغییرات ناگهانی مواجه شوند نیز بررسی کنم .

نکاتی برای شیفت چینی مرکز تماس در عید نوروز
شیفتبندی مرکز تماس در ایام عید نوروز به دلیل افزایش تماسها در برخی صنایع (مثل خدمات گردشگری) و کاهش در برخی دیگر (مثل کسبوکارهای B2B) نیاز به برنامهریزی دقیق دارد.
ایام عید نوروز دارای الگوهای تماس متفاوت با سایر روزهای سال است و البته چالش بزرگ، همراهی پرسنل مرکز تماس است که در مقایسه با سایر واحدهای سازمان شرایط متفاوتی دارند
در ادامه چند الگوی پیشنهادی برای شیفتبندی ارائه میشود:

طراحی فیزیکی محیط مرکز تماس (ارگونومی مرکز تماس )
مراکز تماس، پیوندی حیاتی بین شرکتها و مشتریانشان در یک محیط کسبوکار دیجیتالی ایجاد می کنندو از این رو اثربخشی کارکنان در این مراکز از اهمیت بالایی برخوردار است.
یک مرکز تماس معمولاً یک محل کار با تراکم بالا – یک محل کار با پلان باز – یک فضای کاری است که نسبت متر مربع را به ازای هر کارمند به طور چشمگیری فشرده می کند. یکی از راههای افزایش بهرهوری مرکز تماس، فراهم کردن محیطی است که در آن کارشناس مرکز تماس در آن راحت باشد. چیدمان، ظاهر و احساس محیط کار، فرهنگ مرکز تماس را تغذیه و تقویت می کند.
مستند طراحی فیزیکی مراکز تماس ، تلاش دارد تا به استاندارهای لازم برای ایحاد یک محیط مناسب در مراکز ارتباط با مشتریان بپردازد تا فعالین این صنعت بتوانند با دیدی روشن تر این مراکز را تاسیس کنند.