مشاوره راه اندازی و پیاده سازی استاندارد مرکز تماس ISO 18295

استاندار ISO 18295  یک استاندارد تخصصی برای مراکز تماس یا همان  Contact Center  هاست که تلاش کرده است برای فعالین این صنعت در دنیا یک چهارچوب حرفه ایی و استاندارد را تدوین کرده و کمک کند تا این با استفاده از این استاندارد سازمان ها و شرکت ها بتوانند الگوی مناسبی برای راه اندازی و ارزیابی مرکز تماس خود داشته باشند .

این استاندارد در دو بخش طراحی شده که در بخش یک تمرکز آن بر ارتباط مشتری نهایی  با مرکز تماس و در بخش دو به ارتباط مرکز تماس با بهره بردار یا کارفرما می پردازد که بسیار مفید و قابل استفاده  است

iso 18295

ارزیابی

مرکز تخصصی مشاوره ICCS مرکز ارتباط با مشتریان شما را ارزیابی می کند نقاط قابل بهبود و تغییرات مورد نظر را طی یک فرایند حرفه ایی به شما اعلام می کند
اطلاعات بیشتر

مشاوره

مشاوران با تجربه ICCS در کنار شما هستند تا بهترین ارتباط را با مشتریان خود داشته باشید طراحی، بهینه سازی و گسترش مراکز تماس تخصص ماست
اطلاعات بیشتر

آموزش

دوره جامع مدیریت پیشرفته مراکز تماس در ۳۲ ساعت به صورت تئوری و عملی و آموزش تخصصی استاندارد ISO 18295 تنها دوره تخصصی مدیریت مرکز تماس در ایران
اطلاعات بیشتر
آیا مراکز تماس نیاز به دریافت گواهینامه ISO 18295  دارند؟

این استاندار در حال حاضر در ایران تنها گواهینامه تخصصی و بین المللی است که به صورت خاص در حوزه مراکز تماس طراحی شده است و قابل دریافت از CB های مجاز در ایران است.

این گواهینامه برای کلیه مراکز تماس چه داخل سازمان و چه  برون سپار طراحی شده و موارد موجود در این گواهینامه می تواند یک راهنمای خلاصه ولی جامع برای کنترل مرکز تماس باشد تا بتواند خود را ارزیابی و کنترل کند

مهمترین بخش های استاندار ISO 18295

فرایندها

استاندار ISO 18295  تمرکز بالایی بر روی فرایندهای مرکز تماس دارد . از نظر استاندارد فرایندهای اجرایی یا همان Operation Process  از اولویت بالایی در نحوه عملکرد مرکز تماس دارد و فرایندهای دیگری مانند فرایندهای کنترل کیفیت ، رسیدگی به شکایات و مدیریت منابع انسانی  هم از جمله فرایندهای مهمی است که در این استاندارد به آن پرداخته می شود

ارتباطات

همانطور که در توضیحات اولیه هم به آن اشاره شد ISO 18295  در دوبخش طراحی شده و تمرکز بالایی در نوع ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی مرکز تماس و بخصوص شکل ارتباط مرکز تماس با بهره بردار یا کارفرما دارد . تاکید می شود که کلیه فرایندها و شاخص ها باید تحت تاثیر شاخص های کلی سازمان و همچنین نتایج مورد انتظار سازمان و مشتری از مرکز تماس دارد. اطلاع رسانی درست و به موقع و در دسترس بودن اطلاعات مورد نیاز از مهمترین عوامل مورد ارزیابی است

امنیت اطلاعات

حفظ امنیت اطلاعات مشتری و سازمان و همچنین احترام به حریم خصوصی مشتریان در استاندارد ISO 18295  از اهمیت بالایی برخوردار است و جزو موارد بسیار مهمی است که این استاندارد از مراکز تماس می خواهد تا برای آن راهکار و روش های قانونمند و مطابق با قوانین محلی و بین المللی داشته باشند. عدم افشای اطلاعات مشتریان، حفظ احترام به مشتری، عدم استفاده از تکنیک های تهاجمی در ارتباط و بازاریابی تلفنی و حفظ فیزیکی داده های مشتری به صورت امن از جمله مواری است که به آن پرداخته شده است

استراتژی ها

حلقه مفقوده اکثر مراکز تماس نبود یک استراتژی و راهبرد مشخص در برخورد با مشتری و سایر ذینفعان سازمان است . ارزیابی خروجی هر مرکز تماس زمانی میسر است که بتوان آن را با شاخص های درست در قبال استراتژی و راهبرد آن ارزیابی کرد . استراتژی هر مرکز تماسی باید  برگرفته از استراتژی و راهبرد های سازمانی باشد که در آن مشغول به ارائه خدمات است . چه به صورت داخلی و چه به صورت برون سپار