به همان اندازه که کار در یک مرکز تماس می تواند لذت بخش باشد، ولی روزها می توانند به سرعت مانند هر محل کار دیگری یکنواخت شوند. همه چیز در مرکز تماس نباید تماس گرفتن باشد. گاهی اوقات، برای افزایش بهره وری کارشناسان باید کارها را کمی هیجان انگیزتر و در این مورد، سرگرم کننده تر کنید.

حتی قوی‌ترین تیم‌ها به انگیزه‌ای برای بهبود روحیه و عمدتاً وضعیت ذهنی خود نیاز دارند تا برنامه روزانه خود را با بازدهی بیشتری انجام دهند و نگرش مثبتی در محل کار خود داشته باشند.

شما می توانید به طور مداوم اهداف این بازی های انگیزشی را مطابق با KPI خود تنظیم کنید.

هرگز تاثیر عظیمی که بازی های انگیزشی می تواند بر کارشناسان مرکز تماس شما داشته باشد را دست کم نگیرید. این می تواند انگیزه و عملکرد کارشناسان را بهتر کند و ابزاری عالی برای ایجاد آرامش در محل کار برای کارشناسان باشد.

بازی های مربوط به تیم سازی در مرکز تماس

یخ را بشکن:

قبل از اینکه به تمرین بپرید، یخ را بشکنید. به هر نماینده فرصتی برای ملاقات با دیگران بدهید. هدف ایجاد یک تیم منسجم است.

ایده های بسیار خوبی برای شکستن یخ در ارتباط وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. در اینجا به تعداد کمی از آنها اشاره می کنیم :

یک کلمه یخ شکن: همه را به گروه های تصادفی چهار تا پنج نفره تقسیم کنید. سپس، از هر گروه بخواهید یک کلمه بیاورد که به بهترین وجه نظر آنها را در مورد یک موضوع خاص توصیف کند. به عنوان مثال،

  • کار در یک مرکز تماس چگونه است؟،
  • در مورد شرکت فکر می‌کنند؟
  • چگونه معتقدند که می‌توانند با موفقیت در یک موقعیت دشوار یا موضوعی مرتبط با تجارت یا آموزش، مدیریت کنند؟

در آخر، از هر گروه بخواهید کلمه خود را مشخص و توصیف کند و درباره آن بحث کند. این بازی تیم‌سازی به شکستن یخ در ارتباطات کمک می‌کند و متوجه می شوید کارشناسان در مورد مرکز تماس چقدر می‌دانند.

یک سوال احمقانه بپرسید:

آموزش خود را با لیستی از سوالات احمقانه شروع کنید که همه باید به آنها پاسخ دهند. هر چه دیوانه وار تر، بهتر. مثلا از: “شما شبه چه میوه ایی هستید؟ چه رنگی شما را نشان می‌دهد، و چرا؟ زمان مورد علاقه‌تان از روز چیست و چرا؟ اگر می‌توانستید برای همیشه یک سن بمانید، چند ساله می‌شوید؟”

Pair Ups :همه کارشناسان را به صورت جفت جفت قرار دهید و سپس آنها را وادار کنید که در راندهای مختلف در مورد خودشان صحبت کنند. در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • چیزهای مشترکی را در خارج از محل کار پیدا کنید.
  • چیزی را به اشتراک بگذارید که در محل کار به آن افتخار می کنند.
  • در مورد زمانی صحبت کنید که آنها خدمات عالی به مشتریان را تجربه کردند.

در پایان، اجازه دهید برخی از داوطلبان چیزی را که با جفت خود در مورد آن صحبت کرده اند با بقیه کلاس آموزشی به اشتراک بگذارند.

بازی های مرکز تماس برای آموزش

تلفن

برای آزمایش گوش دادن فعال ، بازی تلفنی را انجام دهید، مهارتی حیاتی برای کارشناسان برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان.

از همه کارشناسان خود بخواهید در یک خط واحد قرار گیرند. سپس، یک مأموریت شرکتی “فوق سری” را در گوش اولین نفر زمزمه کنید. سپس او باید همان پیام را برای فرد کناری خود زمزمه کند و الی آخر . آخرین نفر پیام را با صدای بلند می گوید تا ببیند چقدر تغییر کرده است.

کلید تبدیل تلفن به یک بازی آموزشی موفق در مرکز تماس، تکرار زنجیره ای و آزمایش روش های مختلف بیان است. هدف یافتن راهی برای انتقال اطلاعات واضح و مختصر است که چسبیده به هم و منطقی است. و سپس فهم اینکه چقدر آسان می تواند ارتباط قطع شود و چه کاری می توانید به عنوان کارشناس مرکز تماس انجام دهید تا مطمئن شوید که پیام های شما گم نمی شوند یا اشتباه درک نمی شوند، صحبت کنید.

ایفای نقش بد

گاهی اوقات، بهترین راه برای آموزش این است که به آنها نشان دهید چه کاری را نباید انجام دهند. در این سناریوی ساده، کارشناسان خود را تشویق کنید تا به مشتری به بدترین شکل ممکن پاسخ دهند. سپس از سایر عوامل بخواهید که اشتباهات را گوشزد کنند و با هم روش بهتری را پیشنهاد دهند.

بازی های مرکز تماس برای افزایش عملکرد

پاس دادن به توپ

برای این بازی در مرکز تماس، به یک توپ و یک جایزه مانند حیوان عروسکی یا چیزهای سرگرم کننده دیگری نیاز دارید. هنگامی که شخصی به اهداف مشخص شده و یا KPI می رسد، برنده موقتی است و توپ را به دست می آورد. اما وقتی کارشناس دیگری به KPI دیگری دست پیدا می کند یا از برنده فعلی بهتر عمل می کند، توپ را به دست می آورد. توپ در طول روز صاحبان خود را عوض می کند. می‌توانید در پایان شیفت به فردی که توپ را در اختیار دارد جایزه بدهید یا زمان‌های جوایز تصادفی را انتخاب کنید تا انگیزه و هیجان در تمام روز جریان داشته باشد. این بازی مرکز تماس در مراکز تماس فروش عالی عمل می کند.

شانسی برای برنده شدن

یک راه ساده برای اینکه دستیابی به اهداف هیجان انگیزتر شود، انجام بازی های کوچک برای شانس بردن است. بی‌نهایت بازی‌هایی وجود دارد که عوامل وقتی به KPI یا نقطه عطفی می‌رسند می توان از آن استفاده کرد ، از شلیک به توپ در سوراخ، انتخاب یک جایزه تصادفی از جعبه رمز و راز، چرخاندن یک رولت یا گرفتن سرنخ برای یافتن جایزه بزرگ‌تر.

می‌توانید این نوع بازی‌ها را برای اهداف کوچک‌تر پیاده‌سازی کنید تا کارشناسان بر معیارهای خود تمرکز کنند و از تمرکز تلاش در پایان ماه جلوگیری کنید.

برای مشاوره در این حوزه می توانید با ما در تماس باشید

admin
Author: admin

راهکار های هوشمند خدمات مشتریان و مراکز تماس