چرا باید مرکز تماس خود را ارزیابی کنید؟
مرکز تماس در هر سازمان به عنوان اولین و مهمترین محل ارتباط با مشتریان آن سازمان محسوب می شود. مرکز تماس به عنوان یک ابزار مهم و استراتژیک در سازمان شما تابع استراتژی و برنامه ریزی های شما در واحدهایی مانند بازاریابی و فروش، روابط عمومی، محصول و سیستم ها و روش ها است و عموما این واحدها متناسب با شرایط بازار و کسب و کار خود در طول سالهای کاری به طور متناوب راهبردهای خود را تغییر می دهند ولی این تغییر راهبرد به مراکز تماس منتقل نشده و مراکز تماس به عنوان ویترین اصلی سازمان نمی توانند بازگو کننده برند و هویت سازمان باشند . به همین دلیل مراکز تماس باید به طور منظم مورد ارزیابی از طرف تیم های متخصص بیرونی قرار بگیرند تا بتوانند گپ های خود را شناسایی و نسبت به رفع و ارتقائ آنها اقدام کنند .
چه پایه هایی در مرکز تماس باید ارزیابی شوند
متدولوژی
- گزارشات
شاخص ها
- سنجه ها
فریند ریشه یابی
تحلیل کسب و کار
فرایندها
- چرخش تماس ها
- چرخش کار
- فرایندهای کاری
- فرایندهای IVR
مدیریت تغییر
نیروی انسانی
- سازمان دهی
- ارزیابی عملکرد
- آموزش
- نگهداشت نیرو
مهارت ها و شرح شغل
تکنولوژی
- زیر ساخت های ارتباط تلفنی
- کانال های متنوع ارتباطی
- زیرساخت های IVR
- مدیریت دانش
یکپارچگی